Aug 9, 2009

Yeahh shoping time..2

Pagi2 lagi aku da kuar umah pi menuju ke umah pAk Uda Nasir iaitu sepupu ayah aku kat Seremban..diorang wat kenduri sket n tahlil yelaa nak dkat puasa kate kan..bile sampai2 aku terkejut.. beso nye umah dier da tambah satu tingkat ish nampak sgt aku da lame xpi umah dier ni..Masuk2 je org da start bace yasin so aku ngan mak aku masuk dr dapur trus capai yasin nden trus join je dorunk..time masuk td ternampak plak lauk Fav aku sambal tempoyak n.9 pergh mmg best..trus perut aku berbunyi adei lapo plak da..haha..bace yasin pon xkhusyuk sbb lapo punyer pasal..truk tul perangai aku ni hahaha..


Sesudahnye bace yasin n tahlil Time utk makan..mak aku da pandag2 aku da.. aku tyr aa mak nape pndg rin camtu.."lauk sodap rin br Btol Masakan Kg" ngan loghat n.9..aku just ckap btul2 mak, lapo ni..aku n mak senyum je aa..tp sebelum makan pi aa jumpe sdara salam2 dulu..sbb td xsmpat trus bace yasin je..

kemudian kiter org amik makanan..mak aiii byk nye lauk Osah N.9 (ayat n.9)..lauk sume fav aku..lauk nye ayam goreng, daging salai masak lomak cili api campur belimbing, sambal tempoyak, pajeri nenas..pergh mmg memikat lauk nye..adei abis aa diet aku ni..mak aku siap tgur makaan sikit je ingat DIET..haha so aku amik nasi sikit je aa..n lauk2 yg berpatutan.. pergh ble mkn gile nikmatnye..da lme xrase lauk camni..huuu kenyang..

nden selesai makan lpak2 ngan sdara ayah aku..sronok gak sembang ngan org2 tua ni..macm2 citer dier..tp yg penting kiter org mmg serasi ble cito pasal kucing..mmg keturunan minat kucing..huhu..

kiter org lpak sekejap n den balik sbb pas ni ade kenduri kat nilai plak..


bile da sampai nilai a.k.a umah kawan lame mak aku..salam2 la ngan tuan umah..mak aku memperkenalkan aku kat kwan dier ni haa rin..dorunk terkejut..da besoo da kakak..aku just semyum je aa da biase da dgr ayat tu..hehehe..

kenduri dier da krg da orgnye datg lambat kan..adei kene makan lg ke prut kenyg lg ni..mak aku ckap amik sikit je kan xmkn ape plak dorunk ckap..so amik je aa..

Selepas tu tu kiter org Shoping Time hahahha... singah laa nilai 3 lg..mak ayah aku nak cr karpet smalam xmuat kete nak bli pnuh ngan bj n bunga-bungaan heheh.. raye nak dkat kan..dpat laa 1 karpet 1 tikar yg ala2 karpet tu..nden kiterorg jalan2 cr la ape yg bole yg dibeli hehe..so aku dpat laa selai baju..adek aku borong 3 helai bj..xpe laa bg la can kat dier..heheh..kiter org kejap je sbb pnat kot dr pg sampai malam kuar..

n den sok plak putera kuh ajak kuar plak nak tman dier bli suar hehe..
..ShoPpiNg Lagi..


3 comments:

CinnamonChoc said...

LAPAR!!!

MarZeRiNa said...

hahah..tergoda ke

Slash Kijiya said...

..wah2..
..bz btol..
..rinz!!..kamo btol2 diet erk??..
..gudluck k!!..
..x sabo nk jmp kamo yg da latest!!..
..hehehe..
..shopping sakan nmpk..
..pose pon blm lg..
..(^_^)..


Designed by
Blog Need Money | Distributed Deluxe Templates